Sve veća učestalost šećerne bolesti povezuje se s prihvaćanjem netradicionalnih načina prehrane i prakticiranjem „sjedilačkog načina života“. Tjelesna aktivnost odavno je poznat način liječenja šećerne bolesti i provodi se u kombinaciji s ostalim načinima – pravilnom prehranom, inzulinom i/ili lijekovima. Fizička aktivnost ima dokazane koristi u smanjenju inzulinske rezistencije, poboljšanju glikemijske kontrole, lipidnog profi la, u normalizaciji tjelesne mase i povećanju kardiorespiracijske sposobnosti. Vježbanje može smanjiti potrebu za lijekovima i usporiti razvoj nekih dijabetičkih komplikacija.

Osoba sa šećernom bolešću zna da mora provoditi određenu tjelesnu aktivnost međutim preostaje onaj najveći izazov, unijeti tu promjenu u način života. Loše navike stječu se godinama pa je potrebna snažna vjera i odlučnost kako bi obvezu vježbanja u potpunosti uključili u svakodnevnicu.

Cilj treninga nije veliki gubitak tjelesne težine u kratkom vremenskom periodu, nego postupan gubitak kilograma tijekom dužeg vremena i održavanje tjelesne težine, kao i održavanje funkcionalnosti tijela. Suvremeni način života a pogotovo sada u vrijeme pandemije COVID 19 obilježen je dugotrajnim cjelodnevnim sjedenjem, manjkom tjelesne aktivnosti te unosom brze i nezdrave hrane, i uglavnom rezultira povećanom tjelesnom težinom ili debljinom, koje opet uvjetuju dodatno smanjivanje tjelesne aktivnosti, čime se zatvara začarani krug.

Debljina i mršavljenje veliki su zdravstveni problemi i zahtijevaju multidisciplinarni pristup s obzirom da je debljina usko povezana sa kardiovaskularnim oboljenjima, dijabetesom i malignim bolestima.

Kroz ovu aktivnost izradit ćemo i provesti program kroz kojeg ćemo učiti i motivirati djecu i odrasle koji su u riziku od nastajanja komplikacija uslijed pomanjkanja aktivnosti i nezdrave prehrane, da kroz 12 mjeseci rada usvoje znanja i vještine motivacije treninga sa i bez trenera.

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 1/48

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 2/48

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 3/48  

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 4/48

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 5/48

 CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 6/48

  CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 7/48

  CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 8/48 

  CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 9/48

  CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 10/48

  CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 11/48

   CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 12/48

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 13/48 

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 14/48

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 15/48

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 16/48

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 17/48 

CUKAR 5.0 - ŽVELJARIN - Program za samopomoć i podršku ranjivim skupinama kroz sport 18/48